Dia de la poesia a Alcanar #DMP17

El 21 de març va ser declarat per la UNESCO  com a dia mundial de la poesia, la ILC ha fet servir d’excusa aquest dia per coordinar i organitzar un gran nombre d’activitats al voltant de la poesia als territoris de parla catalana.

Com no pot ser d’una altra manera, la nostra biblioteca BTF, també s’acull a aquesta iniciativa i organitza activitats i accions ben diverses per a tots els públics.

Aprofitant que el 17 de març (dia de la poesia catalana per internet) la BTF començarà a difondre una poesia per dia a les xarxes socials fins al mateix dia 21. Us volem oferir en primícia els poemes que hem escollit per commemorar la festa de la poesia.

Divendres, 17 de març 

Mare i filla

Les teves mans són tot el seu passat:
trenta anys d’amor al fons dels teus palmells.
L’has vetllada durant tota la nit
i t’ajeus al seu llit al costat d’ella,
amb el teu pit contra la seva esquena
i el rostre a frec dels seus cabells cansats.
L’abraces i li parles en veu baixa
mentre l’acaricies.
Són les últimes nits. Sents l’escalfor
del seu cos esgotat que coneixes tan bé.
En la mort aprendràs a tenir cura d’ella.
Ha estat sempre un infant: vetlla el seu son,
que va assemblant-se més i més, i més,
a la profunda fosca d’alegria
on ella cau dins de les teves mans.

 Joan Margarit

Dissabte, 18 de març de 2017

Jo em donaria a qui em volgués

Jo em donaria a qui em volgués,
com si ni jo me n’adonés,
d’aquest donar-me: com si ho fes
un jo de mi que m’ignorés.

Jo em donaria a qui es donés
a canvi meu per sempre més:
que res de mi no me’n quedés
en el no-meu que jo en rebés.

Jo em donaria per un bes,
per un de sol, però que besés
i del besat em desbesés.

Jo em donaria a qui em volgués,
com si ni jo me n’adonés:
com una almoina que se’m fes.

Josep Palau i Fabre

Dilluns, 20 de març 

Si vens amor i jo no hi sóc

Si vens, amor, i jo no hi sóc,
sobre els fogons, hi trobaràs
les restes d’un silenci mal cuinat.

Després distreu el cos pel meu estudi.
La teva llum aclarirà les ombres
de totes les mentides que dormiten
damunt la meva taula.

Sabré trobar-t’hi al meu retorn?
Quan marxis,
tanca la porta sense fer soroll.

Francesc Garriga i Barata

Dimarts, 21 de març #DMP17

Maig d’amor

Són certes les paraules que vam dir-nos,
certa la primavera del teu cos
i cert l’espill d’amor dels teus ulls negres.

Suau plovia sobre el bosc tendríssim
de pins i diminutes margarides.
Sols el silenci, sols nosaltres sols.

D’aquí a molts anys potser recordaràs
que algú, algun dia, et va estimar moltíssim.
I et pujarà a la gola una dolçor
com una immensa mel, com una música.
La mateixa dolçor que ara jo sento
recordant-te en la meva soledat.

Res no val tant com un instant d’amor.

 Gerard Vergés

També, us volem informar de les activitats que hem preparat per commemorar el #DMP17:

Divendres, 17 de març a les 18:00 h

Hora del conte “La vaca cega i altres poemes” de Joan Maragall

Dissabte, 1 d’abril a les 11:00 h

VIII Mostra oberta de poesia a Alcanar

Recital dels poemes presentats a la mostra a càrrec dels respectius autors

 

 

Anuncis

Quant a bibliotecaalcanar

Biblioteca municipal d'Alcanar
Galeria | Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

